Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Rozumiem

TEMATYKA KOMPLEKSOWA I ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC

 

PRZEDSZKOLE - UL. SŁONECKIEGO 5

 GRUPA: ,,KANGURKI”

Tematyka:
  1. Na zakupach.
  2. Zawodowy zawrót głowy.
  3. Wiosenny budzik.
  4. Na wiejskim podwórku.

Dzieci:

  • stworzą w sali „Kangurowy sklepik”, w którym będą mogły odgrywać rolę sprzedawcy bądź klienta,
  • rozwiną umiejętność posługiwania się cyframi oznaczającymi nominały banknotów i monet, swoją wiedzę wykorzystają w zabawach tematycznych w przedszkolnym sklepiku,
  • wzbogacą wiadomości i słownik w zakresie rodzajów sklepów i produktów w nich dostępnych,
  • zamienią się w dostawców towaru i postarają się na czas uzupełnić asortyment na sklepowych półkach,
  • będą doskonalić umiejętność używania zwrotów grzecznościowych i prowadzenia rozmowy w formie dialogu podczas zabaw tematycznych w sklep,
  • samodzielnie stworzą wagę szalkową dzięki której będą doskonalić umiejętność warzenia, poznają również inne „sklepowe miary”,
  • dowiedzą się jakie zmiany w przyrodzie i pogodzie niesie z sobą nadchodząca pora roku,
  • zamienią się w „wiosennych detektywów” i podczas codziennych spacerów będą tropić Panią Wiosnę,
  • powitają Panią Wiosnę zapraszając ją do wspólnej zabawy,
  • podczas zabawy metodą D. Dziamskiej stworzą dla niej najpiękniejszy, wiosenny obraz,
  • będą czerpać radość ze wspólnych zabaw sensorycznych z wykorzystaniem samodzielnie zabarwionego ryżu,
  • dowiedzą się czym jest barometr i do czego służy oraz samodzielnie skonstruują go z przedmiotów codziennego użytku,
  • będą rozwijać swoją wyobraźnię muzyczną i inwencję twórczą poprzez grę na instrumentach perkusyjnych, aktywne słuchanie muzyki poważnej, śpiew i taniec,
  • będą świętować Dzień Kobiet zamieniając się przy tym w księżniczki i rycerzy,
  • utrwalą wiadomości na temat nazw i czynności wykonywanych przez przedstawicieli różnych zawodów,
  • przeniosą się w przeszłość poznając dawne zawody,
  • stworzą wspólnie salon piękności w swojej sali,
  • podejmą próbę własnoręcznego uszycia butów,
  • wykorzystując materiały recyklingowe stworzą własne eko-samochody,
  • wyruszą na wycieczkę do zagrody wiejskiej, gdzie poznają tamtejsze zwierzątka,
  • usprawnią narządy mowy poprzez naśladowanie ich głosów,
  • stworzą we współpracy z innymi dziećmi makietę wsi,
  • w ramach projektu podróżniczego zwiedzą najpiękniejsze zakątki Hiszpanii.

 Ciekawe dni:

  • 1.03 - „Kangurowy sklepik”
  • 8.03 - „Dzień Dziewczynki”
  •  9.03 - „Salon piękności”
  • 15.03 - „Słoneczna Hiszpania” –warsztaty podróżnicze
  • 16.03 - „Zielony ogródek w naszej sali”
  • 19.03 - „Tęczowa piaskownica” – zajęcia sensoryczne
  • 22.03 - Powitanie Wiosny

Nauczyciele: Magdalena Machnik, Aleksandra Piwowarczyk

 

  GRUPA: „MISIE”

Tematyka:

  1. Zawody.
  2. W marcu jak w garncu.
  3. Witaj Wiosno!
  4. Cztery żywioły.
  5. Wielkanoc.

Dzieci:

  • poznają czynności wykonywane przez przedstawicieli różnych zawodów,
  • poszerzą wiedzę na temat zawodów o ważnym znaczeniu społecznym: strażak,
  • będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie oraz poszukiwać pierwszych oznak wiosny,
  • poznają przysłowie „W marcu jak w garncu”,
  • wykonają własny kalendarz pogody,
  • stworzą własną hodowlę w kąciku przyrody, będą systematycznie obserwować i wyciągać wnioski na podstawie jej wyników,
  • poznają pierwsze wiosenne kwiaty: przebiśniegi, krokusy, tulipany, hiacynty,
  • pożegnają Panią Zimę i przywitają Panią Wiosnę piosenką, wierszem, tańcem,
  • będą uczestniczyć w zabawach badawczych, w których poznają cztery żywioły: powietrze, wodę, ogień, ziemię,
  • dowiedzą się jakie znaczenie mają żywioły w życiu człowieka,
  • poznają korzyści oraz zagrożenia jakie mogą nieść za sobą poznane żywioły,
  • rozwiną swoją sprawność ruchową podczas wielu zabaw ruchowych i muzycznych,
  • rozwiną swoje zdolności plastyczne podczas wykonywania prac różnymi technikami,
  • poznają zwyczaje związane z Świętami Wielkanocnymi.

 Ciekawe dni:

  • 5.03 - „Zdrowa żywność” - projekt edukacyjny
  • 8.03 - „Dzień Kobiet”
  • 19.03 - „Witaj Wiosno!”
  • 22.03 - „Dzień Kolorowej Skarpetki”

Nauczyciele: Diana Kwaśniewska, Edyta Ziarko

PRZEDSZKOLE - UL. CENTRALNA 43C

 

GRUPA: „JEŻYKI”

Tematyka:

  1. Zawody

  2. W marcu jak w garncu
  3. Witaj Wiosno!
  4. Na wiejskim podwórku

Dzieci: 

  • wykonają ciekawe prace plastyczne, które pomogą rozwinąć wyobraźnię plastyczną oraz małą motorykę,
  • wezmą udział w zabawach ruchowych z różnym elementem ruchu oraz z wykorzystaniem różnorodnych akcesoriów do ćwiczeń,
  • wezmą udział w matematycznym spotkaniu z „Więcej” oraz „Równasię”,
  • obejrzą teatrzyk kukiełkowy przygotowany przez nauczycieli z grupy Jeżyków,
  • poznają wiele ciekawych zawodów i ich atrybutów,
  • poznają cechy charakterystyczne nadchodzącej pory roku – wiosny,
  • poznają mieszkańców wiejskiego podwórka,
  • będą aktywnie uczestniczyć w pokazie mody o temacie przewodnim: „Mój zawód z przyszłości”.

 Ciekawe dni:

  • 5.03 – Pokaz mody „Mój zawód przyszłości”
  • 12.03 - „Pięć” - zajęcia w ramach projektu - „Małymi krokami do matematyki i techniki”
  • 15.03Wiosenne odliczanie” - zajęcia w ramach projektu - „Małymi krokami do matematyki i techniki”
  • 19.03Wiosna, ach to Ty!” - czyli przywitanie Wiosny w grupie „Jeżyków”
  • 26.03 - Przedszkolny teatrzyk pt.: „W świecie zwierząt gospodarskich”

 Opracowała: Sabina Burdek, Barbara Hummel-Gaweł

GRUPA: „SÓWKI”

Tematyka:
  1.  Zawody.
  2. W krainie uczuć.
  3. Idzie wiosna.
  4. Wiejskie gospodarstwo.
  5. Święta Wielkanocne.
Dzieci:
  • będą świętować Dzień Kobiet - chłopcy zaangażują się w przygotowania upominków dla dziewczynek,
  • poznają zasady kulturalnego zachowania w różnych sytuacjach, wzajemnego szacunku,
  • poznają różne zawody i ich funkcje m.in.: zawód strażaka, ratownika,
  • przeniosą się do krainy uczuć, z którymi pozna ich Inspektor Krokodyl,
  • zapoznają się ze sposobami radzenia sobie z uczuciami takimi jak: strach, złość, zazdrość,
  • dowiedzą się, że są emocje przyjemne i nieprzyjemne,
  • stworzą Uczuciometr - przyrząd do pomiaru uczuć oraz stopnia ich intensywności,
  • który będzie im służył na co dzień,
  • będą obserwować i poznawać zwiastuny wiosny,
  • zaangażują się w przygotowania do powitania wiosny, wezmą udział w przygotowaniu dekoracji wiosennej w sali,
  • poznają wiele piosenek oraz wierszyków związanych z omawianą tematyką,
  • będą ćwiczyć umiejętność czytania sylab w zabawach związanych z tematyką kompleksową,
  • poznają zwierzęta żyjące w gospodarstwie wiejskim oraz produkty spożywcze jakie od nich pozyskujemy,
  • będą rozwijać kompetencje matematyczne podczas zabaw związanych z omawianą tematyką,
  • będą brać udział w wielu zabawach ruchowych z różnym elementem ruchu i akcesoriami gimnastycznymi dzięki czemu rozwiną swoją sprawność fizyczną,
  • zapoznają się z tradycjami związanymi ze świętami Wielkanocnymi,
  • dowiedzą się różnych ciekawostek na temat Włoch podczas warsztatów podróżniczych.

Ciekawe dni: 

  • 8.03 – Dzień Kobiet
  • 19.03 – Powitanie Wiosny
  • 22.03 – Dzień Wody
  • 24.03 – Warsztaty podróżnicze – Włochy

Opracowała: Katarzyna Drobniak, Aleksandra Pacak

 

GRUPA: „MISIE”

Tematyka:

  1. Zawody.
  2. W marcu jak w garncu.
  3. Witaj Wiosno!
  4. Wiejskie podwórko.
  5. Nadchodzi Wielkanoc.

DZIECI:

  • poznają wiosenne piosenki i wierszyki,
  • będą doskonalić umiejętność czytania samogłosek: A, E, I, U, Ó, Y dzięki metodzie nauki czytania J. Cieszyńskiej, 
  • poznają pracę i atrybuty różnych zawodów, m.in. zamienią się w strażaka, policjanta, malarza,
  • rozwiną swoje umiejętności matematyczne przeliczając, segregując, układając rytmy,
  • wspólnie stworzą kącik przyrodniczy, w którym posadzą wiosenne roślinki,
  • radośnie będą świętować dzień dziewczynek,
  • będą poszukiwać oznak wiosny podczas marcowych spacerów oraz w przedszkolnej sali,
  • kolorowo powitają Panią Wiosnę,
  • zapoznają się z tradycją Świąt Wielkanocnych,
  • będą doskonalić pracę rąk i swoją kreatywność poprzez prace plastyczne wykonywane różnymi technikami np. metodą malowania 10 palcami. 
Ciekawe dni:
  • 5.03 – „Strażak” - zajęcia w ramach projektu „Zawodowy zawrót głowy”

  • 8.03- Dzień dziewczynek
  • 19.03- Powitanie Wiosny
  • 22.03- „Kolorowa wiosna” - zajęcia w ramach projektu plastycznego „Mały artysta”

Opracowała: Justyna Fijałkowska, Berenika Potoczny